رونمايی از تابلوی «معراج» اثر استاد فرشچيان

رونمايی از تابلوی «معراج» اثر استاد فرشچيان - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷


 



موضوعات مرتبط: اجتماعیخبر گزيده
[ پنج شنبه 28 شهريور 1392 ] [ 6:12 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

ضریح حضرت سید الشهدا(ع) در آستانه بهره برداری +عکس

[ پنج شنبه 10 اسفند 1391 ] [ 5:29 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

سه نفر از صابئین اهوازی به مذهب تشیع مشرف شدند

 

به گزارش خبرگزاری مهر، خانمها (ن- و) (و- ز) و آقای (الف- ص) از صابئیان مقیم شهر اهواز با حضور در دفتر آیت الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز با قرائت شهادتین به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گرویدند.

آقای(الف- ص) تشرف به اسلام و انتخاب مذهب شیعه را تاثیرپذیری از عزادارای های امام حسین(ع) دانست و گفت: مشاهده مردم عزادار در ایام محرم که با شکوه هرچه تمام به سوگواری در معابر و خیابانها می پرداختند، موجب شد تا مجذوب چنین عشق و ارادت به امام و پیشوای شیعیان شوم.

وی عنوان کرد: مشاهده این عزاداری ها زمینه فکری لازم برای مطالعه درخصوص اسلام به ویژه مکتب تشیع را فراهم کرد تا اینکه با یکی از عزاداران آشنا شدم و به همراه وی به دفتر امام جمعه آمدم تا شیعه شدن خود را اظهار کنم.

آقای(الف- ص)  با تاکید بر اینکه با انتخاب نام مبارک «محمد امین» برای خود به دنبال ادامه راه و هدف آن پیشوای بزرگ جهان اسلام هستم، گفت: امیدواریم با تشرف به اسلام و آشنایی با آموزه ‌های الهی و نجاتبخش این دین سعادت بخش مسیر صحیح زندگی را بپیمایم.
 
همچنین آیت الله حیدری در سخنانی با قدردانی از این اقدام ارزشمند گفت: شکوه عزاداری ها و سوگواری های ایام محرم در رثای سرور و سالار شهیدان دل هر عاشق و دلسوخته ای را نسبت به حقایق روشن می کند، و اساسا اباعبدالله الحسین(ع) خود را فدای انسانیت و زنده ماندن دین اسلام که تنها منبع صحیح رسیدن به تعالی انسانی است، کرد.

صابئین یکی از ادیانی که پیروانش در اسلام از اهل کتاب شمرده شده اند و قرآن کریم در سه جا صابئین را در کنار مجوس و یهود و نصاری قرار داده است. صابئین، حضرت یحیی(ع) را پیامبر اختصاصی خود دانسته و ستارگان را مقدس می دانند.
 
مراسم دینی صائبین در کنار رودخانه کارون در اهواز

صابئین قائلند که دین شان، مخصوص خود آنها بوده و حضرت یحیی فقط برای نجات آنها مبعوث شده است؛ از این رو به پنهان کردن آئین خود اصرار می‌ورزند و دین خود را تبلیغ نمی‌کنند. همچنین هر از چند گاهی افرادی از سایر ادیان، تشرف خود را به اسلام و مکتب تشیع در اهواز اعلام می دارند.

 



موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ دو شنبه 25 دی 1391 ] [ 1:28 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

پیاده‌شدن از ماشین عروس و نمازخواندن در پیاده‌رو + عکس

  به گزارش مشرق به نقل از فارس، بر اساس روایات اسلامی هر قدر که نماز اول وقت به تأخیر بیفتد، از فضیلت آن کاسته می‌شود. اما این تأکید بر ادای فریضه نماز در اول وقت به چه دلیل است؟

امام صادق(ع) در این باره می‌فرمایند: «الصلوةُ تستحبُّ فی اَوَّلِ الأَوقاتِ»، خواندن نماز در اول وقت و در اولین فرصت، کاری مستحب و پاداش افزاست (بحارالانوار، جلد 80، صفحه 13). همچنین از آن حضرت نقل شده که نماز اول وقت، «خشنودی کردگار» را به همراه دارد.

برآورده شدن خواسته‌ها از دیگر اثرات و برکات خواندن نماز اول وقت است، چنانچه حضرت عبدالعظیم حسنی از امام حسن عسکری(ع) روایت می‌کند که فرمود: «خداوند متعال با حضرت موسی تکلم کرد، حضرت موسی فرمود: خدای من! کسی که نمازها را در وقتش به جای آورد چه پاداشی دارد؟ خداوند فرمود: حاجت و درخواستش را به او عطا می‌کنم و بهشتم را برایش مباح می‌گردانم.» (بحارالانوار، جلد82، صفحه 204)

پیامبر اعظم(ص) در حدیثی برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی را به اقامه‌کنندگان نماز اول وقت نوید می‌دهند و می‌فرمایند: «بنده‌ای نیست که به وقت‌های نماز و جاهای خورشید اهمیت بدهد، مگر این که من سه چیز را برای او ضمانت می‌کنم: برطرف شدن گرفتاری‌ها و ناراحتی‌ها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش.» (سفینة البحار،جلد 2، صفحه 42)

درست است که اگر نمازگزار، نماز خود را در آخر وقت هم بخواند انجام وظیفه کرده است، اما از آنجا که کار، مربوط به پروردگار و بر کارهای دیگر مقدم است، چنانچه آن را بدون عذر به عقب بیندازد، مسئول است و باید پاسخگو باشد.

 در ادامه، تصویری از به جا آوردن فریضه نماز در اول وقت مشاهده می‌شود که جالب توجه و در خور تحسین است:

 

 برای این تازه‌داماد اُردنی که در آغاز زندگی مشترک خود قرار دارد، آرزوی خوشبختی می‌کنیم.




موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ شنبه 13 آبان 1391 ] [ 10:52 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

تابلوي غدير خم اثر استاد محمود فرشچيان

 

 

تابلوي «‌غدير خم» يكي از ارزشمند‌ترين آثار مذهبي استاد «محمود فرشچيان» است كه طي دو سال آن را در سال 1385 با تكنيك آكريليك خلق كرده است.

اين اثر واقعه غدير خم را به روايت تصوير در آورده كه آمده است. پيامبر اکرم(ص) بنا بر امر الهي، در سال دهم هجرت تصميم به زيارت خانه خدا و بجاآوردن حج نمودند؛ لذا مردم را از اين امر مطلع کردند و حتي براي آگاه‌ نمودن اهالي مناطق مختلف، قاصداني را به آن شهرها گسيل داشتند. مورخان و صاحب‌نظران از اين سفر رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) با عنوان حجة‌الوداع، حجةالاسلام، حجة‌البلاغ، حجة الکمال و حجة التمام ياد مي­نمايند. در اين سفر عده كثيري آن حضرت را همراهي مي‌كردند كه بنا به روايات تعداد آن‌ها ميان 70000 تا 120000 نفر نقل شده‌است و هنگامي که رسول‌ اکرم در روز 5‌شنبه 18 ذي‌الحجه به وادي غدير خم رسيدند و پيش از جدايي اهالي شام، مصر و عراق از ميان جمعيت، جبرئيل امين از جانب خداوند بر ايشان نازل گرديد و آيه: « يا أيها الرّسول بلّغ ما أنزل اليک من ربّک فان لم تفعل فما بلّغت رسالته و الله يعصمک من النّاس » را نازل نمود و از جانب حق تعالي، رسول اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) را امر نمود تا حکم آنچه را که در قبل بر پيامبر درباره امام علي (ع) نازل گشته بود، به مردم ابلاغ نمايند و ايشان را وصي و ولي خود معرفي كردند. 

در اين اثر فضايي روحاني با چهره‌هاي شاد از تمامي قوميت‌ها ترسيم شده كه گرد حضرت رسول (ص) و حضرت امير‌المومنين (ع) ايستاده‌اند و نظاره‌گر اعلام جانشين حضرت علي(ع) به عنوان ولي و وصي امت اسلام پس از پيامبر(ص) هستند.

اين اثر در سال 1377 به شكل تمبر يادبود نيز منتشر شد. 
 
 

 


موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ شنبه 13 آبان 1391 ] [ 10:27 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

اقدام شایسته تماشاگران کره‌ای پس از شکست (+عکس)

 

ای کاش تماشاگران ایرانی به عنوان مردمی که همواره به فرهنگ خود بالیده اند، چنین رفتارهایی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند که البته حمایت مسئولان و فرهنگسازی هم می تواند به این تعامل دامن زند.



موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ پنج شنبه 27 مهر 1391 ] [ 11:19 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

دانلود رایگان نرم افزاریاوران دجال(ضد وهابیت)

 کددانلود نرم افزار رايگان و جامع ضد وهابيت - ياوران دجال را در حاشیه قالب وبلاگ (سمت چپ) قرار داده ام انشالله که دانلود کنید واستفاده کنید  نرم افزاری بسیار زیبا ودیدنی با توجه فعالیت روز افزون این فرقه ضاله دانلود ومشاهده این نرم افزار را به همه شیعیان توصیه میکنیم  لطفا از دست ندهید       التماس دعا 

برای دانلودمی توانید از این لینک هم  استفاده کنید

:http://www.askdin.com

 



موضوعات مرتبط: خبر گزيدهديدگاههاي مدير وبلاگ
[ جمعه 10 شهريور 1386 ] [ 2:21 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

میزان زکات فطره اعلام شد

 آیت‌الله مکارم شیرازی، میزان زکات فطره امسال را بر مبنای قوت غالب مردم اعلام کرد.

 
مسئول دفتر این مرجع تقلید با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اهمیت زکات فطره و ضرورت آگاه شدن مردم از میزان آن، آیت‌الله مکارم شیرازی، میزان زکات فطره را بر اساس قوت غالب هر فرد تعیین کرد.
 
ترابعلی دولتمند افزود: بر این اساس، اگر قوت غالب خانواده‌ای گندم باشد، میزان زکات فطره به ازای هر نفر، دو هزار و 500 تومان خواهد بود.
 
وی ابراز داشت: اگر قوت غالب خانواده‌ای برنج باشد، میزان زکات فطره به ازای هر نفر، هفت هزار تومان خواهد بود.
 
زکات فطره باید شب اول ماه شوال که همان روز آخر ماه رمضان است کنار گذاشته شده و پس از اقامه نماز عید فطر به فرد مستمند داده شود.


موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ سه شنبه 24 مرداد 1391 ] [ 12:36 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

فرار 38 ساله مرد هندي از حمام! +عكس

 مردي هندي 38 سال است كه استحمام نكرده است.

 
«كايلش سينگ» 66 ساله كه لقب بدبوترين مرد جهان را دارد، گفت: از بسياري از افرادي كه روزانه استحمام مي‌كنند، شادتر هستم. 



به گزارش جهان به نقل از ايسنا، «كايلش» از سال 1974 ميلادي تصميم گرفت، استحمام نداشته باشد. همچنين در اين مدت موهاي خود را كوتاه نكرده كه اكنون طول آن به 182 سانتيمتر رسيد. 
«كايلش» كه صاحب شش دختر است، در جواني معتقد بود براي اين كه صاحب فرزند پسر شود بايد حمام نرود و موهاي خود را كوتاه نكند اما با اين كه متوجه شد اين باور اشتباه است، تصميم ندارد موهاي خود را كوتاه كند و حمام برود. 
خانواده اين مرد گفتند: تمام تلاش‌هاي اين مدت ما براي صرف‌نظر كردن او از اين تصميم كارساز نشد. حتي يك روز او را به نزديكي رودخانه‌اي برديم اما پا به فرار گذاشت و گفت كه ترجيح مي‌دهد بميرد تا اين كه حمام برود.


موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ یک شنبه 22 مرداد 1391 ] [ 7:38 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

روز اول ماه رمضان مشخص شد

 

 
یک عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: هلال ماه مبارک رمضان غروب جمعه ۳۰ شعبان با ابزار و دوربین‌های معمولی قابل رویت خواهد بود.
 

،علیرضا بوژمهرانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که « غروب پنجشنبه ۲۹شعبان تحت هیچ شرایطی امکان رویت هلال ماه رمضان در کشور وجود ندارد» اظهار کرد: در این روز به علت این‌که مدت مکث ماه در آسمان خیلی محدود و کوتاه است، این مساله رویت ماه مبارک رمضان را در غروب پنج‌شنبه غیرممکن می‌کند.وی خاطرنشان کرد: سایر پارامترهای دیگر نیز برای رویت این هلال ضعیف است، لذا هیچ شانسی برای رویت هلال ماه رمضان نه تنها در ایران، بلکه در هیچ کدام از کشورهای اسلامی در شرق و غرب، شبه جزیره عربستان و قاره آفریقا در غروب ۲۹ شعبان وجود ندارد.

این عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، با تاکید بر این‌که «غروب روز جمعه سی‌ام شعبان هلال ماه رمضان در سراسر کشور قابل رویت خواهد بود» افزود: شرایط به گونه‌ای است که رویت آن با چشم عادی و غیرمسلح نیازمند شرایط مناسب جوی است، بنابراین رویت هلال ماه با چشم غیرمسلح کار ساده‌ای نیست.



موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ یک شنبه 25 تير 1391 ] [ 6:48 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

پیرمرد91 ساله تعجب دنیا را بر انگیخت +عکس

 یک پیرمرد 91 ساله آمریکایی با کشیدن خودرو با دندان خود تعجب مردم آمریکا را برانگیخت.

 
 
 
 
برترین ها:یک پیرمرد 91 ساله آمریکایی با کشیدن خودرو با دندان خود تعجب مردم آمریکا را برانگیخت.

 به گزارش برترین ها "مایک گرینستین" که بدون شک دارای قویترین فک و دهان جهان است این نمایش باور نکردنی را در مقابل انظار عمومی در یکی از خیابانهای نیویورک به معرض نمایش گذاشت.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، وزن خودروی بیوک که این پیرمرد با دندان خود آن را کشیده است، 3800 کیلوگرم است.


 


موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ یک شنبه 25 تير 1391 ] [ 6:35 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

کدو تنبل های شگفت انگیز

 مجسمه های سه بعدی باور نکردنی ساخته شده بوسیله کدتنبل , توسط هنرمند آمریکایی

3dpu01 کدو تنبل های شگفت انگیز

همه ساله در آخرین روز ماه اکتبر هنرمندان مستعد کدو تنبل را به چهره های زیبای سه بعدی تبدیل میکنند

ساخته های امسال واقعا قابل توجه بود

بقیه عکس ها را در ادامه مطلب ببینید

 

3dpu07 کدو تنبل های شگفت انگیز



موضوعات مرتبط: خبر گزيده

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 18 خرداد 1391 ] [ 11:6 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

کشف پرنده کوچکی با دو سر و سه منقار+ تصاویر

سر و صدای پرنده در حیاط برای همه ما عادی است؛ اما این سر و صدا کنجکاوی April Britt در ماساچوسف را برانگیخت و به نتیجه ای رساند که اکنون برای هر بیننده ای عجیب است.  آوریل بریت، جوجه ای دید با دو سر و سه منقار در حیاط خلوت بر روی شاخه ای نشسته است.  
به گزارش روزگار نو،بریت و همسرش از دیدن جوجه بیچاره بسیار متعجب شدند. آنها می گویند: چند ساعت بعد، حیوان بیچاره از روی درخت به زمین افتاد و ما تلاش کردیم دوباره آن را داخل لانه‌اش بگذاریم اما صبح روز بعد هیچ اثری از جوجه سهره سرخ بر روی درخت نبود و احتمال می دهیم در حیاط خانه همسایه‌مان افتاده باشد.

بنا بر این گزارش، معلوم نیست چه چیزی باعث به وجود آمدن این پرنده با این شکل ناهنجار شده است؛ اما ممکن است علتش سوء تغذیه مادرش در دوران بارداری باشد.




موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ یک شنبه 14 خرداد 1391 ] [ 11:0 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

گلهای بهار سبز شوشترپژمردند!

شوشتر در سوگ دو یار سفر کرده اشک ماتم ریخت(حسن زراعتکار وزهره افتخاری)



موضوعات مرتبط: گشتی درشهرخبر گزيده
[ چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 ] [ 12:28 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

ساخت خانه وارونه‌اي در اتريش +تصاویر

  در نگاه اول به نظر می رسد که این خانه به وسیله گردباد و توفان به این شکل در آمده است. این اثر هنری که خانه ای کامل بوده و تمامی تجهیزات یک خانه را داراست، در اتریش واقع شده و به یکی پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری تبدیل شده است.

به گزارش روزگارنو، ساخت این خانه واروونه 8 ماه زمان برده است و طراح آن و بازدید کنندگان معتقدند که بی نظیر ترین خانه وارونه دنیا محسوب می شود چرا که آنقدر طبیعی ساخته شده که گاهی تصور می شود که انها دارند برعکس می بینند!
درب ورودی این خانه از پنجره زیر شیروانی ساختمان می باشد.

یکی دیگر از ظرافتهای این ساختمان واروونه آثار و بقایای پِی ساختمان است که از دور مشاهده شده و تصور واقعی بودن را برایمان چند برابر می کند.

در تصاویر زیر می بینیدکه حتی اتاق کودکان به هم ریخته شده و با ظرافت خاصی اشیا به سقف متصل شده است. همچنین یک ماشین در پارکینگ وجود دارد که به شکل ماهرانه واروونه شده است.



موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ سه شنبه 19 ارديبهشت 1391 ] [ 7:50 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر؟

 



 

داستان رقابت کمترین ضخامت در دنیای موبایل، چیزی شبیه تلاش شرکت های اتومبیل سازی برای ثبت سرعت ۰ تا ۱۰۰ در ثانیه کمتر است. شاید میزان ضخامت یک اسمارت فون، تاثیر چندانی در کاربرد آن و نحوه استفاده کاربر نداشته باشد، اما نشانه ای از قدرت و توانایی فنی شرکت سازنده است. اگر به خاطر داشته باشید، در CES 2012 به معرفی نازک ترین تلفن همراه جهان توسط Huawei با نام Ascend P1 S اشاره کرده و گفتیم که تنها به دلیل 0‪.‬02 اینچ ضخامت کمتر، توانسته این عنوان را از چنگ موتورولا RAZR در آورد.

خب، مثل اینکه حالا قرار است محصول جدید شرکت چینی Oppo با ضخامت 6‪.‬65 میلیمتری، تنها به خاطر 0‪.‬03 میلیمتر ضخامت کمتر نسبت به موبایل شرکت Huawei، این عنوان را از آن خود کند. البته Huawei تا زمان معرفی رسمی اسمارت فون جدید Oppo، لازم نیست نگران عنوان خود باشد. زیرا هنوز اطلاعات مان از این گوشی بسیار کم و در حد همین عکس هایی است که به بیرون درز کرده است.

 





موضوعات مرتبط: خبر گزيده

ادامه مطلب
[ سه شنبه 19 ارديبهشت 1391 ] [ 7:25 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

اختراع اين دختر نابغه سکسکه را متوقف ميکند

 


 
 
 
سکسکه
 
 اختراع اين دختر نابغه سکسکه را متوقف ميکند
اين خانم نابغه نوجوان چيزي اختراع کرده است که سکسکه را متوقف ميکند.
در سال 2010 اين دختر خانم به سکسکه اي دچار شد که به هيچ وجه قطع نميشد.او هرچيزي که براي رفع سکسکه به ذهنش ميرسيد امتحان کرد ، از خوردن آب نمک و آشاميدن آب به صورت وارونه تا خوردن يک قاشق شکر و فوت کردن در پاکت ، اما هيچکدام از اينها تاثير گذار نبود و همين مسئله باعث شد وي به فکر اختراع چيزي باشد که سرنوشت اين بانوي نوجوان را تغيير داد. او سال گذشته موفق به ساخت يک معجون براي توقف سکسکه شد و اکنون به دنبال ثبت اين اختراع است.
 اين معجون ترکيبي از سرکه سيب و شکر و آب و نوعي آبنبات چوبي است . او در حال حاضر به فکر راه اندازي خط توليد اختراع جديدش است و يک گروه را در اين زمينه رهبري ميکند.او اين معجون شگفت آور را در آشپزخانه خانه شان ساخت و به همين سادگي توانست بانوي خلاق سال باشد.
 


موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ سه شنبه 19 ارديبهشت 1391 ] [ 7:14 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

فتوایی برای جلوگیری از انقلاب در عربستان؛

 

فتوایی برای جلوگیری از انقلاب در عربستان؛ 
مسلمانان عربستان گناه مسلمانان منطقه را تکرار نکنند
مفتی کل عربستان سعودی ادعا کرد، فتنه ها، ناآرامی، ناامنی و تفرقه کنونی در کشورهای اسلامی نتیجه گناهان مسلمانان است.
 
 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، "شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ" در خطبه های نماز جمعه گذشته، غوغاسالاران را به زدن نقاب "دمکراسی و انصاف" جهت ارتکاب اقداماتی که به ظلم و بی ثباتی در میان مسلمانان می انجامد متهم کرد و گفت: «علت تنش های اخیر در خاورمیانه ارتکاب گناهان و معاصی از سوی مسلمانان است.»
یادآور می شود به دنبال اعتراضاتی که از دسامبر سال 2010 در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا علیه دیکتاتورها و با هدف دستیابی به نظام های مردم سالار و حاکمیت ارزش ها بر جامعه آغاز شده است تاکنون دیکتاتورهای تونس، مصر، لیبی و یمن سقوط کرده اند و نظام مستبد آل خلیفه در بحرین نیز در زمینه ماندن بر سر قدرت با چالش های دشواری مواجه است.
حاکمان و علمای درباری عربستان که روابط بسیار خوبی با دیکتاتورهای مخلوع دارند، با نگرانی درباره انتقال این اعتراضات به آن کشور، برگزاری هر گونه تظاهرات در عربستان را حرام و ممنوع اعلام کرده و آن را به شدت سرکوب کرده اند.
نظام دیکتاتوری آل سعود علاوه بر سرکوب هرگونه مطالبات در سراسر این کشور و زندانی کردن فعالان حقوقی و سیاسی، جنبش مردم شرق این کشور را نیز به شدت سرکوب کرده، و شماری از مردم را به خاک و خون کشیده است./Alalam




موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ دو شنبه 18 ارديبهشت 1391 ] [ 1:52 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

کشف ماهی شگفت انگیز از جنس طلا

 به گزارش گروه خواندنی مشرق به نقل از قدس آنلاین، یک ماهی شگفت انگیز که در آبهای اطراف تایوان کشف شده و در موزه طبیعت تایوان نگهداری می شود.

این ماهی کاملا به رنگ طلایی است و دانشمندان قسمت هایی از بدن این ماهی زیبا را دارای طلای خالص 24 عیار می دانند !



موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391 ] [ 6:28 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

قانون جمع آوری ماهواره لغو شود

 

 
 
تورم و گرانی افزایش یافته است و در نتیجه دزدی زیاد شده است ؛ همیشه همینطور بوده ، وقتی مردم در فشار باشند ، آسیب های اجتماعی بیشتر می شود
 
 
سید جواد زمانی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، با اشاره به افزایش برخی جرائم ، خصوصا جرائم خرد ، در چند سال اخیر گفت: تورم و گرانی افزایش یافته است و در نتیجه دزدی زیاد شده است ؛ همیشه همینطور بوده ، وقتی مردم در فشار باشند ، آسیب های اجتماعی بیشتر می شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی تورم بالا می رود ، آسیب های اجتماعی گسترش می یابد ؛ مجلس وقتی به دولت می گوید تا اولین مرحله هدفمندی یارانه ها ، اصلاح نشده و به نتیجه نرسیده است ، وارد مرحله دوم نشویم ، به خاطر کنترل تورم حاکم در جامعه است تا این تورم ، افسار گسیخته نشود و مشکلات بعدی ایجاد نشود.

نماینده کنگاور، صحنه، هرسین، بیستون و دینور در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تداوم عملیات جمع آوری ماهواره از سوی نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: درباره قانون جمع آوری ماهواره ها باید بگویم که اقدام ناجا بر اساس قانون است ، اما این قانون بی اثر شده است و قانونی است که نقض آن بر سر پشت بام ها به صورت گسترده وجود دارد ؛ صلاح در لغو این قانون است.

زمانی ادامه داد: علم و پیشرفت در جهان به سرعت رو به رشد است و چندی دیگر با جمع آوری دیش ها مشکلی حل نخواهد شد ؛ اگر قصد مبارزه با ماهواره را داریم ، باید برنامه های تلویزیون ملی خود را قوی کنیم ؛ زمانی که برنامه صدا و سیما قوی باشد کمتر کسی ماهواره نگاه می کند.

وی در ادامه ضمن انتقاد به برنامه های صدا و سیما گفت: وقتی نیمی از شبکه های ما سخنرانی و بحث و جدول را نشان می دهد و تعداد برنامه های مفید و جذاب کم است ، هر کسی ممکن است از ماهواره و شبکه بیگانه استفاده کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: مقابله انتظامی با ماهواره ها راه حل درستی نیست ، وقتی نمی توانیم مشکلی را حل کنیم ، صورت مساله را پاک نکنیم؛ مبارزه با ماهواره باید از طریق غنی سازی برنامه های صدا و سیما صورت بگیرد همانند ساخت مجموعه های نظیر مختارنامه و برخی دیگر از مجموعه های فاخر.

وی افزود: با وجود قانون منع ماهواره ، وقتی روی پشت بام خانه های مردم ماهواره است و از آن استفاده می کنند ، نوعی دهن کجی به قانون محسوب می شود ، لذا بهتر می دانم این قانون لغو شود.

زمانی گفت: نیروی انتظامی باید وظایف خودش را الویت بندی کند، یکی از حقوق مردم که از حاکمیت طلب دارند ، امنیت است ؛ نیروی انتظامی باید اول امنیت را به طور کامل بر قرار کند ، وقتی امنیت بر قرار شد ، بعد دنبال مسائل حاشیه ای که به عهده این نیرو گذاشته شده است ، برود.


موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391 ] [ 9:11 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

زن مصنوعی چینی به بازار آمد!! * تصویر

سایت العربیه گزارش داد؛ 
زن مصنوعی چینی به بازار آمد!! * تصویر
صنعتگران چینی پس از پیشی گرفتن در ساخت انواع اسباب بازی، این بار برای کسب درآمد بیشتر و شاید برای جلوگیری از زاد و ولد و افزایش جمعیت خود ، گوی سبقت را در تولید 'زن مصنوعی' از دیگر کشورها ربودند.
 
 

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، سایت العربیه (Al Arabiya) شنبه 26 فروردین (April 14) گزارش داد: «صنعتگران چینی پس از پیشی گرفتن در ساخت انواع اسباب بازی، این بار برای کسب درآمد بیشتر و شاید برای جلوگیری از زاد و ولد و افزایش جمعیت خود ، گوی سبقت را در تولید "زن مصنوعی" از دیگر کشورها ربودند.» زنى که چینی ها ساخته اند می تواند هر کارى را براى صاحب خود انجام دهد. به گفته صنعتگران چینی، زن مصنوعی جدید بر عروسک های مشابه پیشین این امتیاز را دارد که "تا 99% شبیه زن های معمولی است. بر اساس این گزارش، در ساخت اعضای بدن این زن مصنوعی از ماده سیلیکون که پیش از این پزشکان برای بزرگ کردن سینه های زنان استفاده می کردند و قابلیت ارتجاعی دارد، استفاده شده است.
مدیر شرکت چینی تولید کننده ى این محصول می گوید: «ساختار و جزئیات جسم این زن مصنوعی جدید از روی کامپیوتر طراحی شده، و بین آن و یک زن عادی، به ویژه در تاریکی قابل تمایز نیست.» با این حال محصول جدید چین آن گونه که در مجله "سیدتی" چاپ امارات منعکس شده است، موافقان و مخالفان تندى دارد. در گزارش منتشر شده در این مجله ى زنانه، نظر 100 نفر از مخالفان و موافقان ساخت زن مصنوعی آمده است. اغلب مصاحبه شوندگان، بویژه زنان بر مخالفت با خرید آن تاکید کرده اند.
گروهی از این افراد تنها مخالف قیمت بالای خرید آن بوده اند و (7000 دلار) را زیاد مى دانند.  یک متخصص بهداشت روانی نیز با ابراز نگرانی از ورود چنین تولیدی به بازار، از کشورهای اسلامی و عربی خواست به مشکلات جوانان رسیدگی کنند، در غیر این صورت این کشورها شاهد پدیده ای به نام زن مصنوعی خواهند بود. اما یکی از زنان در مقام دفاع از حقوق زنان به صراحت خطاب به مردان گفته است: «خوشحال نباشید همین شرکت چینی گفته است بزودی محصول "مرد مصنوعی" را نیز به بازار ارائه خواهد کرد.»  شایان ذکر است که مدتهاست زنگ های هشدار برای بشریت به صدا درآمده است و کارشناسان و دلسوزان نسبت به سرانجام وضعیت اخلاقی و معنوی و حتی مادی انسان اعلام خطر کرده اند.
این خبر نیز مهر تاییدی بر این روند نامیمون است .روندی که سرانجامی جز نابودی کانون گرم خانواده و روابط آرام بخش عاطفی و جنسی میان زن و شوهر نخواهد داشت.

 

 



موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ سه شنبه 29 فروردين 1391 ] [ 7:6 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

رانندگی روی ابرها(پل رکوردشکن در چین افتتاح می‌شود)


مرتفع‌ترین و طولانی‌ترین پل معلق جهان که دو تونل را به یکدیگر وصل می‌کند شنبه دوازدهم فروردین در استان کوهستانی هونان (Hunan) چین افتتاح می‌شود.

Aizhai

این پل که آیچای بزرگ (Aizhai Extra ) (矮寨大桥) نام دارد دو تونل را به یکدیگر متصل می‌سازد، 1176 متر طول و 355 متر از دره دیهانگ (Dehang) ارتفاع دارد.

این پل معلق که در واقع بخش از یک بزرگراه  64 کیلومتری به نام جیشو چادونگ (Jishou-Chadong) است، چهار باند استاندارد دارد و طوری طراحی شده است تا افراد پیاده هم بتوانند از نمای آن بهره‌مند باشند



موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ پنج شنبه 17 فروردين 1391 ] [ 12:52 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

بنزين گران شد اروپا به عصر الاغ ها بازگشت!

  گراني شديد و بي سابقه بنزين باعث بازگشت الاغ ها به خيابان هاي اروپا شده است.
مردم اروپا كه اخيرا و در پي تنش هاي نفتي در مناطق مختلف جهان از جمله رويارويي با ايران با گراني بي سابقه بنزين مواجه شده اند، اخيرا چاره اي جز اين نديده اند كه به الاغ سواري روي بياورند.
آخرين ايده در اين زمينه، راه اندازي «الاغ تاكسي» در برخي شهرهاي اروپاست كه احتمالا هدف از آن كاهش نرخ تاكسي ها با اجتناب از مصرف بنزين بوده است!

مردم اروپا نيز ظاهرا از اين طرح استقبال كرده اند و آن را موجب كاهش هزينه ها و حفاظت از محيط زيست مي دانند.



موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ سه شنبه 15 فروردين 1391 ] [ 7:19 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

خانه 6 متری + عکس

 طراحان آمريكايي به عنوان بخشي از نمايشگاه دنياهاي كوچك موزه هنر تولدو دست به ساخت كوچكترين خانه جهان زده‌اند كه از تجهيزات كامل برخوردار است.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، اين خانه شش متر مربعي با وجود اندازه بسيار كوچك آن از اتاق خوابي با يك تختخواب بزرگ، يك حمام، يك يخچال كوچك، يك آشپزخانه و يك اتاق پذيرايي برخوردار است. 

اين خانه چوبي موسوم به Tumbleweed XS اكنون در سايت eBay براي فروش گذاشته شده است.

اين خانه در موزه هنر تولدو از ماه نوامبر به نمايش گذاشته شده اما اكنون براي مصارف خيريه به حراج گذاشته شده است.
 


موضوعات مرتبط: خبر گزيده

ادامه مطلب
[ سه شنبه 15 فروردين 1391 ] [ 7:6 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

پسری که سالی 5 بار می میرد (+عکس)

 در شهر گلاسکو در کشور اسکاتلند پسری 3 ساله زندگی می کند که دچار سندرمی خاص است که باعث می شود قلب او ناگهان از کار بیفتد.

باشگاه خبرنگاران - در شهر گلاسکو در کشور اسکاتلند پسری 3 ساله زندگی می کند که دچار سندرمی خاص است که باعث می شود قلب او ناگهان از کار بیفتد.
قلب را می توان یکی از مهمترین اعضای بدن انسان تلقی کرد. هر گونه توقف در فعالیت این عضو از بدن ما می تواند به مرگ انسان مواجه شود. معمولا پس از کار افتادن قلب بدن انسان تنها زمان کمی برای دوباره فعال کردن آن وجود دارد. در شهر گلاسکو در کشور اسکاتلند پسری 3 ساله زندگی می کند که دچار سندرمی خاص است که باعث می شود قلب او ناگهان از کار بیفتد.
قلب"آرون" 3ساله معمولا در هر حمله 7 دقیقه از کار می افتد و در این مدت اعضای خانواده وی که همگی برای کار با دستگاه شوک الکترونیکی آموزش دیدند وی را کمک می کنند. بیماری او که "سندرم مرگ ناگهانی" است در سه ماه گذشته باعث شده است تا قلب وی 3 مرتبه از کار بیفتد. پزشکان پیش بینی می کنند که احتمالا قلب این کودکان در هر سال 5 بار از کار خواهد افتاد.
مادر او در این باره می گوید: او به مانند یک کودک سالم و عادی است و همیشه دوست دارد بدود و تحرک داشته باشد. با وجود این که پزشکان توصیه کرده اند که از دویدن او جلوگیری کنیم اما نمی توانیم از این مسئله جلوگیری کنیم. آرون با وجود این مشکل به زندگی خود ادامه می دهد و روزها به کودکستانی در نزدیکی خانه خود می رود.


موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ جمعه 11 فروردين 1391 ] [ 7:17 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

يك سوم سال 91 تعطيل است

بررسي تعطيلات رسمي سال جاري نشان مي‌دهد كه اگرچه براساس تقويم تنها 21 روز تعطيل رسمي در سال 91 وجود دارد اما تعطيلات اداري به حدود 130 روز مي‌رسد.
به گزارش بی باک به نقل ازمشرق، از اول فروردين سال جاري تا بيست و نهم اسفند ماه تنها 21 روز تعطيل رسمي وجود دارد اما محاسبه روزهاي جمعه و تعطيلات اداري روزهاي پنجشنبه و آنچه در روال معمول روزهاي بين دو تعطيلي نامبرده مي‌شود نشان مي‌دهد كه ميزان تعطيلات اداري سال جاري به نسبت كل روزهاي سال بيش از يك سوم روزها را تشكيل مي‌دهد.

بر اساس این گزارش ، 52 روز جمعه و 52 روز پنجشنبه در سال 91 وجود دارد. روزهاي چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه كه تعطيل رسمي هستند به ترتيب يكشنبه و دوشنبه‌اند از آنجا كه روز شنبه روز كاري است اما بين تعطيلات جمعه و يكشنبه ودوشنبه قرار گرفته عملا تعطيل خواهد شد.

از سوي ديگر يكشنبه و دوشنبه بيست و نهم و سي‌ام مرداد نيز با همين وضعيت مواجهند.

سه‌شنبه دهم بهمن ماه تعطيل رسمي است. چهارشنبه روز كاري و پنجشنبه و جمعه نيز روز تعطيل محاسبه مي‌شوند بنابراين در روال اداري كشور روز چهارشنبه نيز تعطيل خواهد بود.

همچنين يكشنبه بيست و دوم بهمن ماه تعطيل رسمي است كه روز شنبه قبل از آن بين دو تعطيلي قرار مي‌گيرد. امسال سال كبيسه است و اسفند ماه 30 روزه است. 

در حالي كه بيست و نهم اسفند ماه سه شنبه و روز تعطيل رسمي است و چهارشنبه سي‌ام اسفند ماه بين تعطيلي روز اول فروردين ماه و آخرين روز تعطيل سال است. با احتساب اين روزها 130 روز تعطيل در سال 91 وجود دارد كه 35 درصد كل 366 روز اين سال را تشكيل مي‌دهد.

مدیر وبلاگ:به این ایام مواردی مانند تعطیلی مدارس براثر گردوخاک یا طوفان ویا برف شدید را باید اضافه کرد



موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ دو شنبه 7 فروردين 1391 ] [ 7:4 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

با یک پیامک آگاه شوید: شماره‌های ضروری

زمانی دانستن شماره تلفن‌های سه رقمی به حدی مفید بود که اکثر افراد این شماره ها را به حافظه می سپردند و حالا نوبت به شماره هایی رسیده که با یک پیامک نیازمان را مرتفع می‌کند.

بد نیست بعضی از آن‌ها را در اختیار داشته باشید.  در گزارش باشگاه خبرنگاران تعدادی از این شماره‌ها عنوان شده است.

گرفتن خلافی ماشین: 30005151 (عدد عمودی کنار کا رت رو بفرستید)
گزارش اطلاع دادن تخلف تاکسی: 30004246 (شماره پلاک ماشین متخلف رو بفرستید را بنویسید و بعد شماره روی رسید پستی R رهگیری نامه پستی: 2000441 (ابتدا حرف رو)
مشکلات شهری (شهرداری): 3000137
اعلام نتیجه کنکور شب قبل از قرار گرفتن در سایت سنجش: 2000000 (شماره داوطلبی رو بفرستید)
با خبر شدن از اخبار انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه: 10001336
Word-to-translate لغت نامه آریان پور: 2000444
گرفتن قبض موبایل: 30009 (با فرمت زیر بنویسید: تاریخ شروع، تاریخ انتها) مثلا 360101، 860123 یعنی از اول سال 86 تا 23 فروردین ماه
خدمات بانک ملت: 200033
خدمات بانک اقتصاد نوین: 200050
خدمات بانک سپه: 200020-200021-200022
خدمات بانک کشاورزی: 2000911-200093
خدمات بانک سامان: 20000
خدمات بانک صادرات: 200060
خدمات بانک تجارت: 200070 (برای استفاده از خدمات بانک‌ها اول باید در شعب درخواست رو پر کنید)
اطلاعات پرواز: 2000444: با این فرمت: Flight-code پرواز
نرخ ارزهای رایج: 2000444 با این فرمت Currency-name

اطلاعات هوا: 1000305 (پیش شماره شهر مورد نظر بدون صفر رو بفرستید)
ساعت کشورها: 1000392 (نام کشور رو بفرستید)
مکان‌های دیدنی هر شهر: 1000394
مسافت بین شهرها: 1000396
آخرین بازی‌أهای کامپیوتری: 1000400
جدیدترین نرم افزارها: 1000401
اطلاع از اینکه دامین مورد نظر رجستر شده یا خیر: 1000355
بورس - نرخ سهام یک شرکت: 2000444 Bourse company-id بنویسید
 بورس - بیشترین افزایش قیمت: 2000444 Bourse high بنویسید
بورس- کمترین افزایش قیمت: 2000444  Bourse low بنویسید
اوقات شرعی: 2000916

 



موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ دو شنبه 7 فروردين 1391 ] [ 6:49 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

فقیرترین رئیس جمهور دنیا+عکس

 خبرگزاری آسوشیتدپرس رئیس جمهوری اروگوئه را به دلیل داشتن فقط یک خودروی قدیمی، فقیرترین رئیس جمهور دنیا معرفی کرد.

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، "خوزه ماجیکا" در حال حاضر فقط یک خودروی فولکس واگن مدل beetle متعلق به سال ۱۹۸۷ را دارد.

ارزش این خودروی ۲۳ ساله یک هزار و ۹۰۰ دلار عنوان شده است.
بر اساس این گزارش، ماجیکا هیچ حساب بانکی نداشته و مزرعه خانواده او نیز به نام همسرش است.


موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ دو شنبه 7 فروردين 1391 ] [ 10:56 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

بزرگترین قرآن جهان در افغانستان + عکس

 همیشه ترین ها خبر ساز می شوند مخصوصا اگر این ترین ها قرآن مجید هم باشد . در کشور افغانستان بزرگترین کتاب قرآن مجید ساخته شد است .به گزارش اختصاصی ایران ویج ،  این قرآن مجید دارای بیش از ۲۱۸ صفحه و پهنای ۱۰ متر میباشد . وزن این قران ۵۰۰ کیلو گرم میباشد . برای ساخت این قران بیش از ۵ سال وقت صرف شده و از سال ۲۰۰۶ شروع به ساخت ان کرده اند. 

 
 
 
 



موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ دو شنبه 7 فروردين 1391 ] [ 10:26 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

82 سال رانندگي بدون گواهينامه

 

جام جم آنلاين: پيرزني انگليسي 82 سال است كه بدون گذراندن امتحان رانندگي در خيابان‌ها رانندگي مي‌كند.

 «سوزي ديكسون» كه تا پايان ماه جاري ميلادي 100ساله مي‌شود، از سال 1930 بدون گذراندن دوره‌هاي مربوط به گرفتن گواهينامه، مدرك مورد نياز خود را خريده است.

سوزي در اين 82 سال هيچ وقت تصادفي نداشته و حتي به دليل سرعت بالا يا زيرپا گذاشتن قوانين رانندگي جريمه نشده است. 

وي كه در 18 سالگي رانندگي را با اتومبيل شخصي پدرش ياد گرفته است، گفت: رانندگي با خودروي پدرم بسيار سخت بود و هميشه با عوض‌كردن دنده آن مشكل داشتم. (ايسنا)

 




موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ سه شنبه 1 فروردين 1391 ] [ 4:12 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

جانشین روح الله داداشی مشخص شد (+عکس)

 جانشین روح الله داداشی مشخص شد (+عکس)

مسابقات مردان آهنین 90 كه در جزیره قشم آغاز شده بود، با قهرمانی مسلم دارابی خاتمه یافت. در این رقابت‌ها كه همچون دوره‌های گذشته در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و فینال برگزار شد، دارابی كه در رقابت‌های سال گذشته به مقام نایب قهرمانی رسیده بود، این بار بالاتر از حریفان قدرتمندش به عنوان قوی ترین مرد ایران معرفی شد.
این مسابقات در ایام نوروز از شبكه سوم سیما پخش میشود.
نهمین دوره مسابقات قویترین مردان ایران (مردان آهنین) از ۸ اسفندماه با حضور ۳۲ شرکت کننده در ۸ گروه ۴ نفری در پارک ساحلى زیتون جزیره قشم آغاز شد که در پایان مسلم دارابی که در مسابقات قویترین مردان جهان در قشم بعد از روح‌الله داداشی عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده بود، به مقام قهرمانی دست یافت.
این نخستین قهرمانی دارابی در این مسابقات بود، وی در ۲ دوره گذشته بعد از روح‌الله داداشی نایب قهرمان شده بود.
پس از مسلم دارابی، نقدعلی اسماعیلی دوم شد و کمال شریفی و کریم طالشی به ترتیب سوم و چهارم شدند.

*سایت قوی ترین مردان


موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ سه شنبه 1 فروردين 1391 ] [ 3:52 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

شجاعترین زن دنیاوزندگی بایک شیر+تصاویر

 تا به امروز شیری با این جثه را تنها در حیات وحش آفریقا، در باغ وحش یا دست کم در برخی سیرک ها یا بعضا فیلم های سینمایی دیده اید ولی باور نکردن است که این بار از این حیوان قدرتمند بعنوان یک حیوان خانگی یاد شود .


این شیر توسط شخصی نگهداری می شود که خود را مدافع طبیعت می داند و هدف اصلی او از اینکار بالا بردن سطح آگاهی عمومی در مورد حیات وحش در جهان است. خانه اش در منطقه گسترده ای در شمال لس آنجلس است و این حیوان خانگی بدون هیچگونه نگرانی همیشه با او و خانواده اش است.
 
شجاعترین زن دنیا و زندگی با یک شیر دردنده +تصاویر ، www.irannaz.com


موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ سه شنبه 1 فروردين 1391 ] [ 3:42 بعد از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

اینجا زنان به خواستگاری مردان می روند!+عکس

  در یکی از صفحات فیس بوک جمله ای نوشته شده که اگر زنان دنیا را اداره می کردند هیچ جنگی رخ نمی داد ولی مطمئن باشید حسادت یکی از گزینه های اصلی این جهان بود.

به گزارش افکارنیوز، در قبیله ای عجیب در چین به نان موسوا زنان و دختران حاکمان اصلی محسوب می شوند و روسای قبیله تنها از میان زنان انتخاب می شوند 

اتفاق عجیب تر میان مردم این قبیله این است که زنان با یکدیگر حرف نمی زنند. این قبیله هزاران سال است که در صلح و صفا در ساحل دریاچه لوگو در جنوب چین زندگی می کنند ولی زنانش کمتر با هم صحبت می کنند و صحبتی از پدر و پسر در این قبیله وجود ندارد. 
در این قبیله زنان انتخاب می کنند که با کدام مرد ازدواج کنند و در حقیقت ازدواج رسمی ندارند. مردان پس از ازدواج در خانه زنان زندگی می کنند! 

نظر تون چیه؟؟

 

 



موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ شنبه 27 اسفند 1390 ] [ 10:40 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

جزیره ای بدون وجود زن (باورتان نمی شودحتما بخوانید)

ورود خانم ها ممنوع میباشد

“زن ممنوع” واژه ای است که مردان این جزیره به آن اعتقاد دارند. از سال ۱۰۶۰ تصویب شده است که هیچ زنی حق ورود به این جزیره را ندارد و حتی برخی از حیوانات ماده مجاز به بودن در منطقه نیستند. همچنین ورود هرگونه عکس زنان به جزیره مجاز نیست. بازدید از آتوس به غیر از اتباع یونان برای بازدیدکنندگان خارجی هم مجاز است اما به ۲۰ مرد در یک روز محدود است و باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند.

 ورود خانم ها ممنوع میباشد

 

 

ورود به آتوس هم مراحل مختلفی دارد. اول از همه بازدیدکننده باید چک شود که آیا گربه، سگ، طوطی و … ماده همراه نداشته باشد و پلیس هایی که در بسیاری از تقاطع های این جزیره حضور دارند وظیفه دارند که جلوی افراد و موجودات زن نما را بگیرند.

 ورود خانم ها ممنوع میباشد



موضوعات مرتبط: خبر گزيده

ادامه مطلب
[ شنبه 27 اسفند 1390 ] [ 7:37 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

هشدار براي استفاده زياد گوشت قرمز

نتایج یك تحقیقات 28 ساله در دانشگاه هاروارد نشان می دهد كه مصرف زیاد گوشت قرمز خطر مرگ و انواع بیمارهای كشنده از جمله سكته قبلی و مغزی را چند برابر می كند.

ایرنا به نقل از شبكه خبری سی.ان.ان نوشت: نتایج منتشر شده یك تحقیقات طولانی در دانشگاه هاروارد كه بر روی 37 هزار و 600 مرد و 84 هزار و 400 زن انجام شده نشان می دهد كه مصرف زیاد و همیشگی گوشت قرمز به عنوان یك سم كشنده تلقی می شود.

نارسایی ، سكته و حمله قلبی ، سرطان ، مرض قند، كلسترول و چربی خون از جمله بیماری هایی هستند كه نتیجه مستقیم استفاده زیاد از گوشت قرمز است.
پروفسور فرانك هو استاد اسیائی الاصل بخش بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد این پژوهش و بررسی را هدایت می كند.
به گفته پروفسور هو از این عده تاكنون حدود 24 هزار نفر فوت شدند كه علت مرگ شش هزار نفر از آنان نارسایی گزارش شده است .
یافته های این پژوهش حاكی از ان است كه مصرف روزانه گوشت قرمز به حالت گوشت خام 13 درصد و به حالت محصولات فرآوری شده مانند كالباس ، سوسیس و همبرگر 20 درصد احتمال مرگ را افزایش می دهد.
همچنین بر اساس این تحقیقات مصرف خشكبار 19 درصد ، گوشت مرغ ، طیور، غله و سبزیجات 14 درصد و حبوبات و لبنیات 10 درصد طول عمر انسان را افزایش می دهند.
براساس یافته های گزارش براثر استفاده از نتایج این تحقیق به متوسط عمر 3/9 درصد مردان و 6/7 درصد زنانی كه در این پژوهش مشاركت داشته اند، افزوده شده است.



موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ جمعه 26 اسفند 1390 ] [ 9:55 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

علت فرود اضطراری هواپیمای رئیس جمهور

پیش از ظهر امروز رئیس جمهور بعد از افتتاح پروژه‌های مسکن مهر اندیمشک از فرودگاه دزفول عازم اهواز بود که به دلیل گردوغبار هواپیمای رئیس جمهور مجبور به نشستن در فرودگاه آبادان شد.یک منبع مطلع در گفت‌و‌گو با فارس در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: حضور رئیس جمهور در شهرهای آبادان و خرمشهر جزو برنامه‌های سفر امروز محمود احمدی‌نژاد نبود. وی گفت: رئیس جمهور بعد از افتتاح پروژه‌های مسکن مهر اندیمشک از فرودگاه دزفول عازم اهواز بود که به دلیل گرد و غبار هواپیمای رئیس جمهور قادر به فرود در فرودگاه اهواز نشد لذا مجبور به نشستن در فرودگاه آبادان شد. 

این منبع مطلع خاطرنشان کرد: قرار بود که رئیس جمهور در حین حضور در خرمشهر از یادمان شلمچه بازدید کند که این موضوع نیز لغو شد. 

وی تصریح کرد: در زمان حضور رئیس جمهور هیچ یک از مقامات مسئول خرمشهر در جریان این سفر نبود و خودروهای حامل رئیس جمهور و هیئت همراه بدون اسکورت نیروی انتظامی از مسیر خرمشهر عازم اهواز شدند.

 



موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ جمعه 26 اسفند 1390 ] [ 9:21 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

جزئیات جدید حج تمتع اعلام شد

سازمان حج و زیارت، شرایط و جزئیات جدید جهت نام نویسی و اعزام به حج تمتع را در سال 1391 اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ،سازمان حج وزیارت در اطلاعیه ای اعلام کرد: با عنایت خداوند متعال و برنامه ریزی های انجام شده، مقدمات لازم جهت پذیرش متقاضیان دارای اولویت تشرف برای اعزام به حج تمتع در سال 1391 فراهم شده است، از این رو از افراد واجد شرایط دعوت می شود جهت ثبت نام در کاروان های منتخب اقدام کنند.
 مشمول تشرف
تمامی دارندگان قبوض حج تمتع از 10 شهریور 84 و متقاضیان دارای اسناد ثبت نامی سال های 1360 و 1363 مشمول تشرف می شوند.
 اسامی، نشانی و تلفن مدیران منتخب کاروان های حج سال 1391 در روزهای 16/1/1391 و 17/1/1391 از طریق جراید محلی اعلام خواهد شد.
 




موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ جمعه 26 اسفند 1390 ] [ 8:52 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

ازدواج زن آمریکایی با یک الاغ + عکس

در اتفاقی عجیب یک زن آمریکایی با یک خر در شهر سایتل ایالت واشنگتن آمریکا ازدواج کرد.
به گزارش مشرق به نقل از برترین ها، در اتفاقی عجیب یک زن آمریکایی با یک خر در شهر سایتل ایالت واشنگتن آمریکا ازدواج کرد.


زن آمریکایی می گوید: «این ازدواج پس از شکل گرفتن عشق و دوستی میان آنها به مدت دو سال صورت گرفته است».
گفتی است که چندی پیش نیز یک زن آمریکایی با یک سگ به طور رسمی ازدواج کرد.


موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ جمعه 26 اسفند 1390 ] [ 8:45 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

بازنشستگی كارمندان با هر میزان سابقه

 بازنشستگی كارمندان با هر میزان سابقه

 
 
 
پیش نویس طرح بازنشستگی كارمندان دولت با هر میزان سابقه خدمت و نيز طرح استخدام نیمه وقت بانوان در این معاونت تدوین شده است.
 
 
 
ایرنا: معاون حقوقی و امور مجلس معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ريیس‌جمهور گفت: پیش نویس طرح بازنشستگی كارمندان دولت با هر میزان سابقه خدمت و نيز طرح استخدام نیمه وقت بانوان در این معاونت تدوین شده است.

عبدالعلی تاجی افزود: این پیش نویس به كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه شده و در صورت موافقت نمایندگان، این پیشنهاد در قالب یك طرح و به عنوان بندی از لایحه بودجه سال 1391 قابل بررسی خواهد بود.

وی با بیان اینكه برخی از كارمندان تمایل دارند برای مثال با 20 سال سابقه و 20 روز حقوق بازنشسته شوند، اما در قانون مدیریت خدمات كشوری چنین حكمی وجود ندارد، اظهار کرد: از این رو پیش نویسی در معاونت توسعه مدیریت تهیه شده كه قانون مدیریت خدمات کشوری به نوعی اصلاح شده و كارمندان بتوانند با هر سابقه كاری بازنشسته شوند. 

تاجی در عین حال افزود: طبیعی است كه مدت زمانی به عنوان كف سابقه خدمت تعیین خواهد شد؛ مانند 15 سال یا شبیه آن.
 




موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ پنج شنبه 25 اسفند 1390 ] [ 2:34 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]

تعجب نکنید؟؟؟!!!

  به این میگن آخر شانس!!!

 گر نگهدار من آن است که من میدانم / شیشه را در بغل سنگ نگه میدار.

اندکی تحمل بفرمایید تا تصویر به طور کامل بارگذاری شود

 
 


موضوعات مرتبط: خبر گزيده
[ پنج شنبه 25 اسفند 1390 ] [ 2:19 قبل از ظهر ] [ حسن نارنج پور ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد